Ma za zadanie usprawniać motorykę małą, czyli precyzyjne ruchu dłoni i palców. Dostarczenia wrażeń dotykowych i poznania dzięki nim różnych kształtów i struktur materiałów. Angażuje całą kończynę górną i stanowi przygotowanie do pisania.

 

Skierowana jest do dzieci wykazujących:

  • zaburzenia napięcia mięśniowego w obrębie kończyny górnej,
  • nieprawidłową postawę ciała,
  • problemy z wykonywaniem codziennych czynności (samoobsługa, ubieranie, mycie, picie, jedzenie),
  • problemy w zabawach manipulacyjnych,
  • problemy grafomotoryczne,
  • zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • problem z koordynacją ruchową.

 

BIBLIOGRAFIA

* Na podstawie  materiałów kursowych opracowanych przez Z. Przyrowskiego

* A. J. Ayres, „Dziecko a integracja sensoryczna”, Gdańsk 2020

Terapia ręki :

Wskazania do zajęć Integracji Sensorycznej

Terapia Integracji Sensorycznej (SI)

  • przesadne rekcje na niewielki ból

  • zbyt niski lub bardzo wysoki poziom aktywności

  • opóźniony rozwój mowy,

  • nadmierną wrażliwość (wzrok, słuch, ruch, dotyk)

  • podwrażliwość przedsionkowa, proprioceptywna, dotykowa, słuchowa

  • trudności w nauce (odwracanie liter, brak stabilizacji pola widzenia, opuszczanie linijek przy przepisywaniu z tablicy)

  • unikanie aktywności związanych z brudzeniem się (malowanie palcami, lepienie plasteliną)

  • upośledzenie czynności motoryki dużej i małej (problem z trzymaniem długopisu, wycinaniem, nieprawidłowa pozycja podczas siedzenia przy stoliku)

  • problemy z koncentracją uwagi

  • dyspraksję – trudności w wykonywaniu zadań sekwencyjnych, problem z koordynacją

  • zaburzenia koordynacji wzrokowo –ruchowej

  • słabą równowagę, problem z chodzeniem po schodach do góry i na dół

  • nadwrażliwość na światło (woli światło rozproszone, półmrok)

  • problem z różnicowaniem kształtów, skupieniem wzrok na przedmiocie

  • nadwrażliwość na pewne zapachy, trudność z różnicowaniem zapachów

  • autyzm

  • mózgowe porażenie dziecięce

  • zespół Downa

  • problemy z organizacją zachowania, wykonywanych zadań, nerwowość, impulsywność itd.

 

To zespół działań, ćwiczeń, zabaw i aktywności, które mają za zadanie wyzwalanie konkretnych reakcji sensorycznych, dzięki czemu następuje poprawa organizacji wrażeń zmysłowych. Terapia prowadzona jest przez terapeutę integracji sensorycznej w specjalnie do tego przygotowanym gabinecie z użyciem sprzętu i pomocy do Integracji Sensorycznej. Celem terapii integracji sensorycznej jest kontrolowana stymulacja wszystkich systemów zmysłowych, która wpływa na poprawę funkcjonowania w sferze emocjonalnej i motorycznej.

 

Terapia Integracji Sensorycznej

Napisz do nas

neurosensosmyki@wp.pl

Zadzwoń 

+48 783 741 641

Powrót do strony głównej